PEDAGOGIK MAHORAT

BOSHLANG‘ICH SINF O‗QUVCHILARINING DIVERGENT TAFAKKURINI RIVOJLANTIRISHDA TA‘LIM-TARBIYANING AHAMIYATI

Авторы

  • Nigora Adizova BuxDUPI

Ключевые слова:

so„zlar: divergent, diqqat, idrok, assotsiatsiyalar jarayoni, tafakkur, motiv, faoliyat, konvergentsiya, reproduktiv, ijodiy fikrlash, mustaqil, evristik, ta‟lim-tarbiya, didaktik o„yinlar, pedagogik texnologiya.

Аннотация

Divergent tafakkur tushunchasi eng umumiy ko„rinishida muammolarni hal etishning muqobil
variantlarini ko„ra olish qobiliyatini aks ettiradi. Divergentlik – muammoni hal qilishning bir necha
usullarini ko„rishga imkon beradigan fikrlashning alohida sifati bo„lib, u shaxsda ijodkorlik va motivasiyani
shakllanishi bilan bog„liq. Boshlang„ich sinf o„quvchilarida divergentlikni rivojlantirish muammosi bo„yicha
psixologik-pedagogik adabiyotlarni darsliklarni nazariy va metodik jihatlarini o„rganishni dolzarb
ekanligini hamda nazariy nuqtai nazaridan tadqiqotlar olib borishni talab qilinish kerakligi aniqlandi.
Divergent tafakkurning shakllanishi va rivojlanishi kreativlik bilan solishtirganda oldindan ayta olish
mumkin bo„lgan va tashqaridan boshqarish mumkin bo„lgan jarayonligi haqida fikr mulohazalar
keltirilganmiz.

Загрузки

Опубликован

2023-12-23