―PEDAGOGIK MAHORAT‖

BOSHLANG‗ICH TA‘LIMDA O‗QUVCHILARNI KAMOL TOPTIRISHDA MUAMMOLI TA‘LIM TEXNOLOGIYASINING O‗RNI

Авторы

  • Nodira Adizova BuxDUPI

Ключевые слова:

muammoli ta‟lim, mantiqiy usullar, ijodiy faoliyat, maxsus yo„llar, bilimlarni ijodiy o„zlashtirish, hayotiy vaziyatga ко„ra mavjud bilimlardan ijodiy foydalanish ko„nikmasini tarbiyalash, ijodiy faoliyat.

Аннотация

Ushbu maqolada boshlang„ich sinflarda dars o„tish jarayonida muammoli ta‟limning maqsad va
vazifalari yoritilgan. Muammoli ta‟lim muammoni hal etish jarayonini butun sinf jamoasining faol aqliy
ishiga aylantiradi. Bu sinfdagi har bir bola shaxsining individual xususiyatlarini maksimal darajada
inobatga olmishini taqozo etadi. Faqat shundagina sinfdagi jamoaning barcha a‟zosi butun o„quv jarayoni
davomida tom ma'nodagi ijod kishisiga, fikr odamiga aylana boradi. Muammoli ta‟limni qanday
nomlashdan qat‟iy nazar, uning asosiy xususiyati – bilim oluvchining aqliy faolligini oshirish, mustaqil
ijodiy izlanish, o„zi uchun yangi bilim, ko„nikma va malakalarni kashf etishdan iborat. Zamonaviy pedagogik
texnologiyalar asosida ta‟lim jarayoni tashkil etilgandan bilim egallashning bir qancha bir-biriga bog„liq
bo„lgan bosqichlari mavjud bo„lib, tayyor bilimlarni o„quvchi-talabalar ongiga yetkazish, xotiralash,
xotirada saqlash, qayta xotiralash, so„zlab berish, yozma ifodalash kabi holatlar bilish, tushunish darajasini
ifodalaydi

Загрузки

Опубликован

2023-12-23